2008年11月14日金曜日

Nobember 14th


  1. All media messages are constructed. 放送されるすべてのメディアは構成されている。     Who created this message? この放送されたものはだれがつくったのか?
  2. Media messages are constructed using creative language with its own rules.  放送されるメディアはそれ自身の規則とともに創造的な言葉を使って構成されている。           What creative techniques are used to attract my attention? 注意をひきつけるためにどんな創造的技術が使われているか?

  3. Different people experience the same media message differently.  放送された同じものでも感じ方はみんなそれぞれ違う。                                        How might different people understand this message differently from me? 人々はそれぞれどういうふうにしてこの放送されたものを理解するか?

  4. Media have embedded values and points of view. メディアには価値や考え方が含まれている。                                                     What lifestyles, values, and points of view are represented in, or omitted from, this message? この放送されたものには、どんな生活や価値や考え方が描かれているか、もしくは書き忘れられているか?

  5. Most media messages are constructed to gain profit and/or power.  ほとんどの放送されたメディアは利益や力を得るために構成されている。                         Why is this message being sent? この放送されたものはなぜ送られるのか?

I chose this article★ http://mdn.mainichi.jp/mdnnews/news/20081118p2g00m0dm001000c.html

1. Who created this message?  →  "The Mainichi Daily News"

2.What creative techniques are used to attract my attention? → I thought it is written short sentences.

3.How might different people understand this message differently from me? →    I think it is understood this message by confirming on TV and newspaper.

4.What lifestyles, values, and points of view are represented in, or omitte from, this message? → The customers influenced were comlaining. I should write how many bottles the company is recalled.

5.Why is this message being sent?  →  I think this problem doesn't happens to us again.

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